2010. november 8., hétfő

Steven Daly – Nathaniel Wice: Alternatív kultúra


Nincs benne a megjelölés a címben, de elsősorban az amerikai kultúrát veszi számba a könyv, sok az olyan személy és tévéműsor, aki/ami hozzánk egyáltalán nem jutott el és emiatt a szócikkek egy részét átugrottam, mivel nem jelentettek számomra információt csak adatok voltak és nem azért vettem ki a könyvtárból. Ennek ellenére benne voltak a mára már jól ismert színészek, rendezők, zenekarok, amik akkor még lehet, hogy "alternatív", kisebbségi kultúrához tartoztak és kezdőnek számítottak, mára viszont a popkultúra meghatározó elemei. Zenei szempontból igazán klassz az összeállítás, ez a része érdekelt elsősorban: Nirvana, RHCP, REM, és tovább és tovább, sok milliónyi rajongóval rendelkező emberkék, na meg a stílusirányzatok leírását is elég jól megoldották szerintem, így laikus szemmel (grunge, industrial...)

Részlet a fülszövegből: A 90-es évek 1991-ben kezdődtek, ami önmagában nem meglepő, ha a naptár felől nézi az ember a dolgot. De ki nézi onnan?
A 90-es évek akkor kezdődtek, amikor kijött a Nirvana Nevermind albuma, azon a nyáron, amikor az első Lollapalooza-turnét tartották, bemutatták Richard Linklater Slackers című filmjét, és megjelent az X-generáció, Douglas Coupland regénye. Ahogy a 90-es években robbant be az internet is, az új kommunikáció, az új hang, a jelenné előrukkolt jövő zenéje. Ez a könyv már ezen a hangon szól a 90-es évekről.

Így még mindig tartom magam ahhoz az elképzelésemhez, hogy jó lett volna a 90-es években tininek, illetve huszonévesnek lenni, csápolni az első Lollapalooza fesztiválon, a Nirvana-ért tuti megőrültem volna, hülye cuccokban hülye frizurával járni, rácsodálkozni az internetre, a VHS kazettára, a végtelen nagy szabadságra, már akkor Douglas Coupland hűséges olvasójának lenni, biztosan jól éreztem volna magam abban az időben is.

Azért azt muszáj megemlítenem, hogy így 2010-ben már mennyire viccesmókás az, hogy óriási betűkkel kellett hirdetni a borítón, hogy INTERNET CÍMEKKEL, hűűű, ezen 15 év elteltével már mosolygok, de tudom, hogy igazuk van, annak ellenére is, hogy eredetileg 1995-ben jelent meg, tehát közel sem tartalmaz mindent, amit a a ’90-es évekről tudni érdemes. Szeretnék ilyet olvasni a 2001-2010-es időszakról is, amiben már én is benne vagyok.

Nekem ennyi: 8/10

Kiadó: Biográf Kiadó
A kiadás helye: Budapest
A kiadás éve: 1996
A kötés típusa: papírkötés
Oldalszám: 219 oldal
Ár: nem kapható, csak előjegyezhető, ritka könyv
ISBN-szám: 963-7943-96-X

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.