2010. július 23., péntek

Díj és 10+1 könyv játék

Köszönöm szépen a meghívást a játékba Lobonak és Mónikának, ez az első alkalom, hogy ilyenben részt vehetek, hiszen csak júniusban kezdtem el a magam mondandójának a hajtogatását. :) Lobotól pedig kaptam egy Kreatív Blogger-díjat is, azért külön köszönet.

Utóbbi szabályai:
1. Meg kell köszönni.
2. A logót ki kell tenni a blogomba.
3. Be kell linkelnem, akitől kaptam.
4. Tovább kell adnom 7 embernek.
5. Be kell linkelnem őket.
6. Megjegyzést kell hagyni náluk.
7. El kell árulnom magamról 7 dolgot

Ha szabad, akkor én most az Amélie csodálatos élete című film stílusában 3+3+1 ráadás formájában teszem meg a dolgot. :)

Nem szeretem:
- ha a hangerő a készülékeken páratlan számon áll (kivétel: 5 és 7, továbbá minden 5-tel osztható szám, de 6-oson sem állhat, valószínűleg tudat alatt emiatt lett "megengedve az 5 és 7...)
- ha a rendelőkben az emberek a tiltás ellenére bekopognak az ajtón
- ha a buszok a kiírtnál előbb elhagyják a megállóhelyeket

Szeretem:
- ha a zoknijaim használtság szerint tovább vannak csoportosítva
- ha az emberek megvárják míg zöldre vált a lámpa
- ha a kínai büfében a kiszolgáló megérti, hogy egész adag tésztát kérek, de hozzá csak fél adag édes-savanyú mártást

+ sohasem iszom semmilyen szénsavas italt, üdítőt

Továbbá meg kell neveznem 10+1 könyvet, amit ajánlok mindenkinek, mert én szeretem és értékesnek tartom, ötöt nehéz lett volna összegyűjteni, talán tizenegy könyvnél már nem kényszerülök olyan óriási kompromisszumokra és nem fog fájni a szívem (annyira). Tovább kell adnom a virtuális botot 5 másik bloggernek, ami nehéz ügy, hiszen mindenki forgolódik mindenhol, valószínűleg megkapta már mástól is, nem baj, ez csak a szeretet jelen. :)

A listám, igyekeztem a 2009-es és 2010-es olvasmányaim közül választani, semmiféle rangsor nincs, sőt ezek olyanok, amikről nem írtam a blogon sem, mert az úgy nem ér szerintem:

Robert Merle: Védett férfiak - régi, felfedezett kincs volt nálam
Sinéad Moriarty: Egyről a kettőre - nem vagyok igazán ilyeneket hasonlóakat olvasó, ennek mégis a rajongója lettem több köteten keresztül
Tóth Krisztina: Vonalkód - magyar női szerzők közül akit a leginkább tisztelek és becsülök és olvasok, még ha ő nem is szereti ezt a megkülönböztetést
Szerb Antal: Utas és holdvilág - óóó
Bólya Péter: A veréb századik lépése - raktár mélyéről előkotort, egyetemistáknak külön ajánlott
Szécsi Noémi: Finnugor vámpír - nem olyan vámpíros, eléggé eszement, egyszeri kitárulkozás
Herman Brusselmans: A férfi, aki munkát talált - könyvtárosoknak ajánlott, aztán akár gondolkodjunk együtt utána
Alessandro Baricco: Tengeróceán - nagy szerelem az író, a művei közül ez a leginkább
Anna Gavalda: Csak azt szeretném, ha valaki várna rám valahol - a francia csodanő, írjon még sok-sok ilyet
Cserna-Szabó András: Puszibolt - őrült, de szeretnivaló (szerző és a könyv egyaránt)
+ Douglas Coupland: X generáció - na ő meg szintén osztozik a szívem egy kis sarkán régóta a többiekkel, egészen egyedi, ahogyan rámutat a dolgokra és azok a párbeszédek!!!

Akitől szeretnék hasonlót olvasni: egy ember, márti, Juci, tasiorsi, Dün, plusz a két játék összevonása miatt visszadobom a labdát Mónikának, mert nála a díjat még nem láttam és PuPilla-nak, mert egyelőre az ő nevét is csak a 10+1-nél láttam, de nálam díjas is. :)

9 megjegyzés:

  1. Köszönöm! Nemsoká én is megalkotom ezt a posztot! :) Hű, együtt ne menjünk át a lámpán, én már lelépek mikor még piros :D
    Nem iszol szénsavasat? juj, hogy bírod? :)

    VálaszTörlés
  2. Most különben annyira ciki, hogy én hajnalban osztogattam a linkeket, mert egyik "díjazottamnak" téged akartalak jelölni. Ne haragudj, hogy ilyen béna vagyok.
    Elfogadod tőlem a 10+1-es játékhoz a tiszteletbeli meghívást? :D

    VálaszTörlés
  3. @PuPilla: azt mondom, hogy az esetek 95%-ban egyszerűen meg KELL várnom a zöldet, néha csalok csak.
    Nem ízlik, leszoktam róla, kólát sem ittam soha életemben (ugye, milyen borzasztó? :D), minden csak eldöntés kérdése úgy érzem, két éve nincs rágó, twix, snickers, mars, stb, sem, a tudod mi miatt ;), semmi hiányt nem érzek, ezek nem olyan fontos dolgok. Teát sem ittam évekig szinte egyáltalán, most meg napi. :)

    VálaszTörlés
  4. @tasiorsi: semmi gáz, ez nem ilyen kötelező oda-vissza dolog, de elfogadom a tiszteletbeli meghívást. :D

    VálaszTörlés
  5. Nem is az, hogy kötelező, vagy hogy csak azért, hogy te is én is, hanem tényleg eszembe voltál, és még vagy 10 percig gondolkodtam, hogy kit hagytam ki, de úgy döntöttem, hogy ha annyi idő alatt nincs meg, akkor már mindegy is. :D
    De és akkor most várólistázom a te ajánlataidat is. (500-nál megállok, kész.)

    VálaszTörlés
  6. @tasiorsi: Úristen, tényleg majdnem 500-nál van a várólistád. :O Én még kezdetekkor határoztam el, hogy 100 fölé nem mehet, mert abból is bőven lehet szemezgetni és az olvasmányaim talán több mint fele így sem a várólistáról kerül a kezeim közé.

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm, gyűjtögetem a 7 dolgot, hamarosan írom:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.