2010. július 23., péntek

Darvasi László (Szív Ernő): Összegyűjtött szerelmeim

„Arra jöttem rá, kedvesem, hogy hiába, hiába fogod egész éjszaka az arcomat. Hiába igyekszel, hiába vagy óvatos, hiába gondolod ki azokat a fantasztikus elővigyázatosságokat. Egy nő szájára nem vigyázhatsz, nem, nem” – írja egy nő egy képeslapra a kávéház teraszán.

Szívből és hirtelen ötlettől vezérelve jött ez a kis szituációs gyakorlat az értékelés írásakor a molyon, nem szoktam ilyet csinálni, nincs írói vénám sem, Ernő előhozta belőlem, hogy én is az egyik szerelme lehessek. Azért jók ezek a könyvek (gondolok itt Esterházy Péter Egy nőjére, ami persze más egy kissé), mert nem szárazon és okoskodva nyúlnak hozzá a Nőhöz, mint témához, hanem egyedien, mindenki a saját szája íze szerint, ami miatt szeretjük őket. Felvonult sok-sok karakter (nők), amiknél nem is az a lényeg, hogy most felidézzük mind a százat, hanem az, hogy lenyomatok arról, hogy milyenek vagyunk, hogy a férfiak számára mit mutatunk, vagy éppen mit nem és az pedig a nagyon csábító rejtélyt tudja adni. Szívet melengető érzés, öröm ilyet olvasni, bár azért arra kíváncsi lennék, hogy egy férfi hogyan olvas egy ilyet, hogyan látja ezek után a másik nemet. (Én sohasem szoktam ennyit használni a szív szót, nemhogy egy bekezdésen belül, köszönöm Ernő, ez is Ön miatt van.)

"Lassan megértettem, hogy egy nő legnagyobb kincse az, hogy iszonyatosan, hogy halálosan lehet szeretni. Némelyik jól varr, mondjuk. Stoppol, mint egy ruhatündér. Süteményművész. Szül, mint aki tanulta, hogyan kell szépen csinálni. Kegyetlenkedik, intrikál, békétlen, önző dög, lenéz, kihasznál, igen, sok mindent tud a nő, de mégis a legbecsesebb tulajdonsága, hogy szeretni lehet. És nincsen miért. Vagy van, de minek rákérdezni, ülsz előtte, nézed, szereted. Vagy nincs veled, szereted. Azt se tudod, kicsoda, nem is ismered, szereted. Elvágja a torkod, szereted. Drágám, kicsi szívem."

Nekem ennyi: 9/10

Kiadó: Magvető
A kiadás helye: Budapest
A kiadás éve: 2003
A kötés típusa: papírborítós keménykötés
Oldalszám: 294 oldal
Ár: 1990,-
ISBN-szám: 9631423255

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.