2010. december 26., vasárnap

Bryan Lee O'Malley: Scott Pilgrim a világ ellen

Azt hiszem mostanra már egyértelművé vált, hogy lökjetek elém bármilyen "béna" srácot, nekem rögtön szimpatikus lesz, elég csak a legutóbbi Elfújta a nő főhősét említenem, vagy Tamást az Egyetleneimből, meg itt van Scott, akivel továbbra is jó viszonyban vagyok. Annyira aranyos kis képregényfigura.

Az első kötetről írtam már három hónapja, remélem a harmadik kötet bejegyzésére nem kell újabb három hónapot várnom... Tehát ott hagytuk abba, hogy Scott baromira nagy kedvvel van a középiskolás Knives-szal, közben megismerkedik Ramonával, a különc görkoris futárlánnyal, akihez sikerült is közelebb kerülnie annak köszönhetően, hogy legyőzte az első exet, Matthew Patelt. Persze képtelen maga körül rendezni a dolgokat. A második ex pedig nem várat magára sokat.

Fülszöveg: Scott Pilgrim két vasat is tart a szerelem izzó tüzében. Bár Knivesszal csak a szakítás fenyegető rémképe miatt van együtt, az igazi kihívást Ramona jelenti, aki magával hozza a kapcsolatba sötét múltját és hét gonosz ex-pasiját. Scott csak az egyesével érkező exek megsemmisítésével tarthatja meg a lányt, de mi lesz, ha Ramona és Knives találkoznak? Mi történik, ha Scott volt csajai is megjelennek? Hogy nem roppan össze ez a fiú? És mondd, Uram, miért nem marad már a múlt a múltban?

Ahhoz, hogy valakinek tetsszen a 6 kötetes Scott Pilgrim-sorozat, nem elég, hogy nyitottnak kell lennie a képregények felé, ez alap, hanem vevőnek kell lennie a tömény hülyeségre és komolytalanságra, Scott nyomi alakjára, mert néha iszonyatosan határozatlan, és hisztizik mint egy lány (főleg a haja miatt, de cuki), valamint persze arra a tényre, hogy itt a szereplők, ha kell, profi harcművész üzemmódba kapcsolnak át egyik percről a másikra, és pörögnek a képtelenebbnél képtelenebb videójáték-szerű képsorok és törnek a szívek.

Ja, egyébként a december 18-ai Hungarocomixon elhangzott, de már nem is tudom, hogy Hamlet, vagy Wostry Ferenc mondta, de inkább utóbbi, hogy a Kick-Ass-hez hasonlóan ez is indie képregény, ami tulajdonképpen egészen nyilvánvaló, csak én eddig nem raktam össze a szálakat. Na de most! :D
Szereztem a kiadó pultjáról egy kis bénázás után (én voltam a béna) pár matricát, volt póló is, de csúnya színekben, pedig szívesen hordanék Lencsilányos, ill. Scottosat is, de hogy lehet pl. Lencsilányt rányomni egy bugyirózsaszín pólóra? Brrr...


Egy kis plusz mára, ha már: Why Scott Pilgrim is the best Indie comic out there?

Nekem ennyi: 9/10

Kiadó: Nyitott Könyvműhely
A kiadás helye: Budapest
A kiadás éve: 2010
A kötés típusa: papírkötés
Oldalszám: 200 oldal
Ár: 1990,-
ISBN-szám: 978-963-310-004-2

2 megjegyzés:

  1. Húúúú majd ha visszaér Pestre a képregény én is jól kiolvasom :D Tuti jó lesz az is! A film is nagyon tetszett, azóta csak azokat a dalokat hallgatom :D

    VálaszTörlés
  2. Tényleg, én azt még el is felejtettem leszedni, de biztos jó lesz, tetszettek a filmben is, na meg maga a film is, ma néztem meg 2x. :D

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.