2010. június 20., vasárnap

Kaththea A. Rowland: Placebo – Sebzetten és összetörve

"Brian a következő szavakkal jellemezte a Placebo zenéjét: Poppunk, elhalasztott öngyilkosságokhoz."

Könyvtárközivel kértem le a könyvet, mert szeretem a Placebo-t, Brian Molko-t nagyon jó énekesnek tartom és mind személyiség és férfi sem utolsó, így kíváncsi voltam mit tudok meg, amit eddig nem. Eddig ennek költsége 200-300,- volt, most felment a postaköltségek olvasóra hárításával 700-800,-ra, így ezentúl jobban meg kell gondolni, mire is van szükségem más városból.

Fülszöveg: Sok mindent el lehet mondani Brian Molkóról. Sokféle skatulya létezik, amibe beilleszthető, legyen az pozitív vagy adott esetben negatív. Egyvalami azonban vitán felül áll: Brian Molko és zenekara, a Placebo a ’90-es évek újhullámának meghatározó alakjai, ha nem elindítói. A könyv bemutatja Molko mondatain, gondolatain keresztül, hogyan lehetett egy lányos fiúból világhírű frontember és fiatalok ezreinek példaképe. Az írónő számos személyes interjún keresztül rajzolja fel Molko alakját és a Placebo hátterét. A könyvből a zenekar életútjáról is renget információ megtudható tele magyar vonatkozásokkal. Elgondolkodtató és érzelemdús könyv egy művelt és érzelmeinek élő emberről és zenekaráról.

Ez tutira nem ment át egy főszerkesztőn, de már korábban elhalt:
1. 2009-ben kiadni Magyarországon egy 2003-as olasz csajszi által írt fércírást A Placebo-ról, téves döntés. Mintha Kathinál megállt volna az élet a Sleeping with Ghosts után, persze, 2003-as, de az a kiadás előtt hat évvel volt.
2. A stílus is inkább öklendezős, mint igényes lenne. Ez után jöttem rá, hogy általában ilyen az összes híres emberről szóló mű, túl ömlengős, sok a jelző és a felesleges körmondat, na meg sokszor sajnálatot akar kényeresen ébreszteni az olvasóban, gyakorta a gyerekkorról szóló fejezeteknél.
3. A könyv fele a magyarok által hozzátoldott rész, ami rögtön 30 oldalnyi ismétléssel kezdődik, amit Kathi már megírt az elején. Mert ha kétszer olvasom, talán jobban belevésődik az agyamba, hogy a luxembourgi iskola milyen kozmopolita személyiséggé tette Brian-t? Lám, megmaradt.
4. Sok a szépítés, márpedig a valóság nem az. Nevezzük nevén a dolgokat.
5. Harmadik ismétlő fázis: a tagok biográfiájánál, no komment.
6. A diszkográfia még használható lenne, bár azt is össze tudom a szedni a netről könnyedén.
7. A mutató elmegy, akár még hasznos is lehet.
8. Elgurult a gyógyszere annak, akinek a fejéből kipattant, hogy a könyv záróoldala mi legyen? A Wikipediás szócikk a placebo-ról, mint gyógyszerről!!! Ezmiez?

Nekem ennyi: 5/10

Kiadó: Silenos Kiadó
A kiadás helye: Budapest
A kiadás éve: 2009
A kötés típusa: papírkötés
Oldalszám: 204 oldal
Ár: 2500,-
ISBN: 978-963-8852-40-3

4 megjegyzés:

  1. Én élveztem a könyvet. nem egy szuszra olvastam el, lehet azért, de sok újdonság volt számomra.

    1.: legalább megjelent végre! én ennek örültem.
    2.: ezek a könyvek tényleg ilyenek, fanok írják...
    3. és 5.: :) ja de így teljes a sztori
    6. itt legalább össze van szedve
    8.: ez sztem csak egy poén...

    ennyi

    VálaszTörlés
  2. @korne1: Persze nem azt mondom, hogy nekem nem volt benne újdonság, nagyon is sok, csak mégsem ezt vártam teljesen, ilyen formában...
    1. Én is akartam már, hogy a kezembe kerüljön, de még mindig azt vallom, hogy ez így későn jött, nem tudom más könyveknél hogy van, gondolok itt pl a System of a Down-osra, vagy bármi hasonlóra, hogy hány év volt a késés. Majd lehet utánanézek.
    8. lehet... de nálam nem jött be ;)

    VálaszTörlés
  3. akkor nem rossz, csak te nem ezt vártad.
    nem ugyanaz...
    kösz, hogy válaszoltál a kommentre!

    VálaszTörlés
  4. korne1: persze, nekem nem tetszett, komolyabb gondolatokat vártam, több tartalmat, de hát itt minden szubjektív, nem kiadói megbízott vagyok ;)
    (miért érzem úgy, hogy ebből már nem kerülök ki jól...?)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.