2011. február 9., szerda

Orosz Dénes: Poligamy

"Beszéljen erről részletesen!"

A film nagy kedvencem, ciki, nem ciki, többször láttam, a könyv pedig a filmmel egy időben / nem sokkal utána került kiadásra, hiszen a film rendezője és a könyv szerzője egy és ugyanaz, Orosz Dénes, aki forgatókönyvíróként végzett a Színművészetin. Ebből kifolyólag a cselekmény ismert volt előttem, tudtam, hogy melyik Lilla után melyik másik Lilla következik, akik közül volt amelyiket vártam, másiknál inkább a következő reggelt. Nekem személy szerint nagyon tetszik ez az alapötlet, hogy tulajdonképpen egy pasi bepánikol, hogy aztán most vége az életének és most már tényleg egy nővel kell élnie élete végéig és gyereknevelés, satöbbi, szóval komolyan és felelősségteljesen kell vennie a dolgokat és erre következik egyfajta reagálás védekezésképpen.

Fülszöveg: András, a kevéssé sikeres forgatókönyvíró életének új szakaszába érkezik: végre saját lakásba költöznek gyönyörű barátnőjével, Lillával. Helyzetük igazán irigylésre méltó, már hosszú évek óta vannak együtt, és immár semmilyen akadálya sincs annak, hogy gyereket vállaljanak. De amikor a lány bejelenti, hogy terhes, András rádöbben, hogy sorsa immár végérvényesen megpecsételődött. Mert ha az embernek gyereke születik, vége a szabadságnak. Innen már nincs visszaút. Ám másnap reggel egy ismeretlen nőt talál az ágyában, aki ráadásul azt állítja magáról, hogy ő Lilla. Az élete innentől kezdve fenekestül felfordul…

Szellemes és szórakoztató, a kis levonás a stílusért jár. Néha túl modoros és egyszerűen sznob volt, más lett azért a könyvbeli András egy csöppet, Csányi Sándor más figurát hozott ki belőle, ellenben a Lillák egy az egyben ugyanazok, az ő személyiségük nagyon jól át lett ültetve a regénybe is, csak voltak néha az írónak túlkapásai (kiadókról, tévéről a véleménye), amiknél annyira, de annyira nyilvánvaló volt, hogy maga Orosz Dénes üzen valakinek, ami így gáz, bocs.

Ezeket leszámítva végig gördülékeny, nem ül le, Konrád is jó a legjobb barát szerepében, szóval jó volt olvasni és könnyen is csúszott, bár még azt meg kell jegyeznem, hogy nem szeretem amikor az író érezteti velünk, hogy a főhős már többet tud mint mi, vele az egész már megtörtént és most visszaemlékezik, de azért el-elejt egy olyan mondatot, hogy "de ezt akkor még nem tudhattam" vagy "ahogy a későbbiekben kiderült" (valahogy így, nem szó szerint idéztem, csak a lényeget próbáltam érzékeltetni. Könnyű, habos-babos mese egy férfi főszereplővel és magával a Nővel, tele jó pár meggondolandó kérdéssel.

Nekem ennyi: 8/10

Kiadó: Nyitott Könyvműhely
A kiadás helye: Budapest
A kiadás éve: 2009
A kötés típusa: papírkötés
Oldalszám: 220 oldal
Ár: 2490,- > most épp a kiadó honlapján nagyon akciós
ISBN-szám: 978-963-9725-79-9

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.