2011. április 3., vasárnap

Klaus Honnef: Andy Warhol


Igazából persze megint tök ellentétes dolgot csinálok, mint amit kellene (Victor Vasarely életét és munkásságát tanulmányozni), na de ez van, most olyan kedvem volt, hogy áttúrtam a Tudásközpont katalógusát, hogy értelmes könyveket keressek Andy Warhol-lal kapcsolatban. Nem bulvárosat, nem egy az egyben csak képeskönyvet, hanem amiben azért tartalom is van.
Így jött persze képbe megint a Taschen Kiadó művészeti sorozata, a Pop Art-ot már olvastam régebben, most pedig a külön Andy Warhol munkásságát bemutató következett.

Véleményem szerint azért maga a kiadó és Klaus Honnef neve is garanciaként vehető és nem is csalódtam az alig 100 oldalas kiadványban. Az egyik kedvenc alkotóm Warhol, mindenképpen top3-as és jó volt olvasni arról, hogy azon kívül, hogy kit ismert, hol lakott, milyen ruhát viselt, hogy milyen életszakaszai voltak, mikor milyen módszerekkel dolgozott és ezt végigkövetve a kezdetektől a késői időkig. Sok új dolgot olvastam, néha meg is lepődtem az átalakulásokon, pl. az újságok fotóinak felhasználásáról eddig nem sokat tudtam, pedig mint kiderült, azok felhasználása után vált még szélesebb körben elismertté. Számomra zseni, ami még inkább világosság vált ebből a könyvből. Igényesek az illusztrációk, sokszor egy egész oldalt betöltőek, szerintem jó volt a válogatás is, szóval minőségi kiadvány, mint ahogy az egész Taschen-sorozat. De jó lenne egyszer az összeset a polcomon látni. :)

A továbbiak, amik még érdekesnek és tartalmasnak tűntek a témában:
Eric Shanes: Andy Warhol - Élete és művészete link - cipelési hátrány: nagyon nagy méretű album, így nem lehet csak úgy a buszon olvasgatni

Andy Warhol: Andy Warhol filozófiája A-tól B-ig és vissza link

Charles Stuckey – Vincent Fremont – John Richardson: Andy Warhol - Heaven and Hell are Just one Breath Away! link (ezt már kihoztam, de valójában csak a képeket néztem, az angol nyelvű tanulmányokat nem volt kedvem végigbogarászni)



Nekem ennyi: 10/10

Eredeti cím: Andy Warhol
Megjelenés: 1994
Fordító: Hernádi Miklós
Kiadó: Taschen / Vince Kiadó
A kiadás helye: Budapest
A kiadás éve: 2007
A kötés típusa: papírkötés
Oldalszám: 96 oldal
Ár: 2275,-
ISBN-szám: 978-3-8228-1016-3

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.