2010. december 30., csütörtök

Best of Papírrepülő 2010


Bár ebben az évben 125-öt könyvet olvastam el összesen, ami nagy számnak tűnhet, de igazából nem, mert hát nem mindegyik volt 400 oldalas regény, sok képregényt, kisregényt, novelláskötetet olvastam, pár szakkönyvet meg verseskötetet is, na de amiről itt írni akarok az az, hogy az indulás óta eltelt 6 és fél hónapban az itt szerepelt 51 könyv közül melyik az az 5 könyv (az olvasás időrendjében! nem rangsor), ami a leginkább tetszett, nem is feltétlenül azért mert tökéletes, hanem hogy valamiféle maradandó élményt nyújtott, izgalmas, elgondolkodtató, szép volt.

* Douglas Coupland: A rágógumitolvaj
* Jean Mattern: Király Fürdő
* Chuck Palahniuk: Harcosok klubja
* Audrey Niffenegger: A Highgate temető ikrei
* Erlend Loe: Elfújta a nő



Nem hiszem, hogy fogok még egy kört futni a kérdésben, hiszen a molyon nemrég már az erre vonatkozó témában megírtam, hogy mi az Öt legkedvesebb könyvem 2010-ben, az azóta is áll.
Téma, polc ezeken az URL-eken. Az én listám: http://moly.hu/kommentek/549730

Továbbá, mivel nem is rossz a Blogger beépített statisztikája, megnéztem, hogy melyek azok a bejegyzések, amik a legnépszerűbbek voltak megtekintés, illetve megjegyzések számát tekintve, és melyik országokból is olvastok a legtöbben, mert hát van itt Magyarországon kívül is jócskán ország.

Top 5 bejegyzés (látogatottság):
Könyvcímekben a lényeg - körbejárt a bloggerek között egy olyan játék, amiben 30 kérdésre könyvcímekkel lehetett kizárólag válaszolni

Egy kis blogelemzés, nem sok - tényleg nem volt sok, csak egy október eleji szösszenet, hogy mi volt eddig és mit szeretnék hamarosan, nektek mégis tetszett(?) :)

Krasznahorkai László - Max Neumann: ÁllatVanBent - talán ez volt a legstresszesebb meló, a szerzők és téma miatt, de gondolom sokan ide találtak a google-ból :P

Douglas Coupland: Barátnő kómában - az általam egyik legjobban várt újdonság volt, hiszen nagy híve vagyok Couplandnek, majdnem tökéletes is lett, csak az a legvége...

Igen! A Highgate temető ikrei az én postaládámban is landolni fognak - nagyon-nagyon örültem mikor nyertem egy példányt a facebook-on, ezt ki is nyilatkoztam itt a blogon

Top5 bejegyzés (megjegyzések):
Általános érvényű igazság, hogy a könyvesblogger szereti a játékokat, ezekhez is kommenteltetek a legtöbbet nálam (a max. a sajátjaimmal együtt 9 volt egy bejegyzésnél), na meg azért örültem, hogy a Tudásközponttal kapcsolatos bejegyzések sem tűntek el a süllyesztőben. :)
Díj és 10+1 könyv játék
Te, mi ez az épület itt?... és ez a másik?
Közbevetés - Moment of Beauty
Megint egy mosolyt fakasztó díj
Végső visszaszámlálás - Tudásközpont - október 25-től mindenkinek nyitva
Audrey Niffenegger: A Highgate temető ikrei
Zenés körbepöttyös

Továbbá vannak ugye a különböző oldalak, amik a felső vízszintes menüsorból érhetők el: a zenés Heavenicetrip!, a filmeket ajánló Vetítő, a soron következő könyveket mutató Pre, a Veszíts el egy könyvet!-mozgalom leírását és az én részvételemet tartalmazó Elveszített könyveim, valamint az általam eddig adott összes értékelőpontot tartalmazó Eddigi pontjaim. Ezek közül várhatóan a legutóbbi lett a legnézettebb, utána az Elveszített könyveim következik, de azért örömmel láttam mindig, hogy a zenés és filmes is hasonló gyakorisággal látogatott.

Honnan vagytok? (Mo.t leszámítva, a számok 75-22 között mozognak, nagyság szerinti sorrendben szerepelnek)
Egyesült Királyság, Amerikai Egyesült Államok, Románia, India, Kanada, Németország, Finnország, Szlovákia, Oroszország

Böngészőhasználat: Firefox (64%), Internet Explorer (17%), Chrome (13%), Safari (2%), Opera (1%)

Operációs rendszer: Windows (95%), Other Unix (2%), Macintosh (1%)

Lassan vége 2010-nek, több írás már nem lesz idén, jövőre ugyanitt találkozunk! Boldog új évet!

4 megjegyzés:

  1. Szerintem nagyon szuper évet zártál :) Csak így tovább! Sikeres új évet kívánok neked! Puszi!

    VálaszTörlés
  2. @zakkant: Köszi szépen és viszont kívánom! Szerintem te sem panaszkodhatsz, bár még nem volt időm végigolvasni az összegzőt (meg nagyon senkiét sem), de ígérem megteszem hamarosan. :)

    VálaszTörlés
  3. Na, eljutottam végre hozzád is :D Már napok óta ne tudtam rendesen blogokat olvasni, most olvastam vissza mindenkit, meg hagytam a kommenteket, aztán megint elmentünk rokonozni ma és félbemaradt :D Gratulálok az elolvasott könyvekhez, rengeteg! :) És a Highgate a top5be került, már egyre inkább várom hogy elolvassam :))
    Jó a kép amit találtál! Boldog, könyves új évet! :)) Puszi

    VálaszTörlés
  4. @Pupilla: Ó, le vagyok maradva én is a blogolvasással, majd szép sorjában (jó, hát azért te már sorra kerültél amint láttad :P)
    Köszi szépen és neked is! :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.