2010. augusztus 5., csütörtök

Stephenie Meyer: Breaking Dawn


A sokadik és nem utolsó a témában, csak ezért nem hagyom ki, hiába nem lesz címlapos, de hát nincs mit tenni, az áldozatok száma nem csökken, nehezen találni már olyan rajongót, aki nem ismeri a végét, meg a főbb csomópontokat a negyedik részből, még ha egyelőre nem is olvasta. Én s így voltam vele, kalózfordítást direkt nem olvastam, először angolul akartam megküzdeni vele, ennek ellenére nagyvonalakban tudtam kivel mi történik, így az az alapvető izgalom nem volt meg kezdetben, hogy jajmilesz, de azért később feltámadt. Persze, most nem árulok el semmit, hiszen benne van a tartalomjegyzékben, de mit várjak egy olyan könyvtől, aminek az utolsó fejezete az, hogy
Happily Ever After? Úgyis mindenki tudta, hogy ez lesz, csak volt egy kis kavarás előtte. :)

Arra már nem is emlékszem, hogy 2008 őszén, mikor az első rész könyv és film formájában is megjelent Magyarországon, melyikről hallottam először... azt tudom, hogy az első kötet és a film bemutatója egy héten volt, nekem is egyszerre volt, az valami szuper dolog volt, első látásra szerelem volt Robert Pattinson (Edward), tudom sokan utálják, meg hogy tepsiképű, stb, kinek mi jön be, nekem pont hogy tetszik a fura arccsontozata. Azóta is kitartóan a Team Edward tagja vagyok.

A Twilight egészen újszerű volt, középiskolás love storyt vámpír és ember között még nem olvastam (persze, mert nem ismertem a The Vampire Diaries-t...), mert azért Anne Rice, Charlaine Harris vagy Laurell K. Hamilton világa egészen más. Szóval belehabarodtam az egészbe, mert annyira szép és friss volt az egész, mármint nekem tényleg az tetszett, hogy itt, a 21. százdban játszódik, nincsenek kosztümök meg hasonlók, hanem olyan elképzelhető az egész, ha felülemelkedünk a vámpírokhülyeségutálomőket-dolgon.
A New Moon hasonló volt, egyáltalán nem idegesített Bella, megértettem, hogy tulajdonképpen mennyire rossz lehet, ha egy Edward karakterű pasi elhagyja :D Meg az, hogy senkivel sem oszthatta meg a gondolatait, tényleg szívás. Bár már ekkor mutatkozott az, hogy mennyire egészségtelen a kapcsolatuk (Bella és Edward), mert tényleg ezt gondolom, nekem senki ne mondja, hogy ilyen a ZIGAZI, meg a szerelem, mert nem, legalábbis nekem nem, mert ugye mit mondok én mindig? > önálló személyiségnek kell maradni mindig, önállóan is tudni lélegezni, cselekedni, nos, Bella erre nem képes, Edward nélkül még levegőt sem tud venni.
Az Eclipse-ben ez még inkább kicsúcsosodott, hogy Bella nem önálló személyiség, és ez valami iszonyatos volt, mert én meg annyira nem így gondolkodom, de ezt leszámítva Bella mindig is szimpatikus hősnő volt, mert végre nem a legnépszerűbb csajt, a suli szépét, hosszú szőke hajjal, csillogó élettel tette meg Meyer az alanynak, hanem egy tök átlagos barna hajú lányt, aki tornacsukában jár általában, nem magassarkúban, pont mint én, és ezért bírom amúgy.

Egyik fórumoldalról: „Nem értem, hogyan lehet egy örök szerelemnek az alapja az, hogy a srác jól néz ki, a csajnak meg jó szaga van.” LOL

Már megint össze-vissza fecsegek, rátérek a regényre, mert elfogynak a karakterek... :) Ez a borító is szép lett, aki ki találta ezt a koncepciót, annak gratulálok, én szeretem ezt a színvilágot.
Szerkezetileg három könyvre van bontva a 700 oldal: Bella könyve, Jacobé, és megint Belláé. Jacob mint elmesélő nem volt, ezt érdemes volt szerintem megjátszania az írónőnek, nálam már eredménnyel, mert így sokkal szimpatikusabbá érthetőbbé vált a karaktere, főleg, hogy mennyire utáltam a kezdetektől fogva (a színészről meg ne is beszéljünk XD). Halványabb betűkkel az ártatlanok miatt, de akkor, hogy mik is a főbb csomópontok:
1. könyv: esküvő, nászút, aztán Bella terhes lesz (biológiailag: vámpír apuka, ember anyuka, érdekes...). Ez a rész lehetne fele ilyen hosszú, nagyon sok a felesleges ömlengés, Meyer tényleg nem szabott magának határokat.
2. könyv: Bella pocakja iszonyatos gyorsasággal növekszik, és gyengíti a "thing", amiről senki sem tudja milyen lesz pontosan, még faj szerinti besorolás szerint sem, közben Jacob leválik Sam falkájáról, összetűzés, stb, második Alpha-vá válik, csatlakozik hozzá Leah és Seth, együtt vigyáznak Bella-ra és viszonylagosan "összebarátkoznak" Cullen-ékkel.
3. könyv: megszületik a "thing", félig vámpír-félig ember, nőnemű és Renesmee lesz a neve. Nem írom le mik a jellemző, ez itt most nem mesedélután, de tök aranyos és gyorsabban növekszik az átlag babáknál, egy hetes korában azt hiszem úgy 3-4 hónapos szinten van, ergo hamarabb tanul meg járni, beszélni, olvasni, stb. és neki is van special gift-je, emlékeket tud átadni érintéssel egy másik embernek/vámpírnak. Szépen elvannak, ám Irina beköpi őket a Volturinak, hogy immortal child-ot kreáltak, így el kell pusztítani, és Cullenék várnak az érkezésükre. Meghívnak több mint húsz vámpírt, akiket ismernek, hogy ők tanúsítsák, hogy nem immortal child, hanem növekszik, csak hibrid, és nem veszélyes sem az emberekre, sem a vámpírokra nézve. Biztosak a kivégzésben, tréningeznek, mert azért csak úgy nem akarják megadni magukat, kiderül, hogy Bella képessége a shield létrehozása, ez amolyan védőmező, aura amivel meg tudja védeni a környezetében lévőket, és nem férhetnek hozzájuk más speciális képességű vámpírok sem. Megérkezik a Volturi, szócsaták, feszültség, meglepetés, jézusom mi lesz, de hát ahogy írtam az első bekezdésben is, nem árulnak zsákbamacskát, nem is lehetne más a vége, mint Happily Ever After. :)


Nekem tetszett ez is, fent tudta tartani az izgalmakat, bár tényleg lehetett volna úgy 200 oldallal rövidebb, úgy is jó lett volna, de azért nem kár, hogyha arra gondolok, hogy nincsen több rész, mert a kiegészítő izéket nem számolom ide. Ugyanazok a szimpatikus, vagy kevésbé kedvelt karakterek, mindenki úgy viselkedett, ahogy eddig megszokhattuk, jó volt, hogy behozták a történetbe a sok másik vámpírt, bár jöhettek volna előbb is, de összességében szerintem jó volt lezárásnak, tényleg lányoknak való, tényleg csöpögős, tényleg valószerűtlen, de szórakoztató irodalom kategóriájában szerintem megállja helyét (nem a gyermek-és ifjúsági irodalom részlegen).

Nekem ennyi: 9/10

Kiadó: Atom
A kiadás helye: London
A kiadás éve: 2009
A kötés típusa: papírkötés
Oldalszám: 702 oldal
Ár: 12.99 GBP, a Lírában 4145 HUF-ért vettem meg átszámítva
ISBN-szám: 978-1-905654-29-1

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.