2011. február 23., szerda

Csak szimplán a jelen állás és a jövő könyvei

Az utóbbi két hétben nagy kedvvel olvasgattam az újabb Scott Pilgrim-köteteket, meg árasztottam el vele a blogot, de ezenkívül sajnálatos módon nem ért nagy olvasmányos élmény, ami kicsit aggodalomra ad okot. Az idei 17 (ebből 6 képregény) könyvből vajon mit árul el az, hogy 5 darab előző évi könyv újraolvasása, és most is egy ilyet kezdtem el, a jelenlegi hangulathoz 100% passzoló Az üvegbura c. csodálatos és általam igen kedvelt Sylvia Plath-regény. Inkább próbálom nem töprengeni ezen túl sokat.

Mivel megvettem, újra átpörgettem a Lencsilányt és a Nocturne-t, valamint újraolvastam A rágógumitolvajt, a Tengeróceánt és a Galaxis Útikalauz stopposoknak c. jó kis sci-fit. Ellenben szenvedős Kanehara Hitomi Önregény c. valamije, elkezdtem Kiss Noémi Rongyos ékszerdoboz c. kötetét is, benne bíztam, mert az írónőnek jó kritikái, ill. személyes ajánlója volt, de most valahogy a tájleírásokhoz, barangolásokhoz a múltban sincs kedvem. Lehet, hogy mégis a Trans lesz előszedve tőle. A Szörnyek könyve, amit épp reggel kezdtem el, érdekes, na de az is inkább képeskönyv, ismeretterjesztő jellegű, semmi komoly lélekemelő (vagy lehúzó).

Na de bízom a jövőben, ugyanis a Scolar Kiadótól kapok majd egy példányt a napokban megjelenő Alan Hollinghurst A szépség vonala c. regényéből, ami megint kicsit újabb felé fordulás lesz, kíváncsian várom. A másik pedig szintén tőlük kicsit később a Doppler legújabb kiadása lesz, az új design-os Erlend Loe-sorozatba illeszkedően, ami megint egy fordulópont lesz, az Elfújta a nő ugyanis kifejezetten tetszett, a Naiv. Szuper. inkább érdekes volt, mint szuper, de Erlend Loe megjegyzendő név maradt, és direkt megvárom a szép rénszarvasos borítót, mint kivettem volna eddig a bocimintásat. Ezzel kapcsolatban már csak egy óriási dilemma van, hogy a zöld-fehér borítót úgy tűnik lecserélték, mert a kiadó honlapján már a kék-sárga kombináció szerepel. Kár. :(

Alan Hollinghurst: A szépség vonala

Részlet a fülszövegből: A szépség vonala nagy ívű regény a felső tízezerről, a szexről és a pénzről. Nick Guest beköltözött a Fedden családhoz, melynek feje konzervatív parlamenti képviselő. A politikai és pénzügyekben ártatlan Nick belekeveredik Feddenék kicsapongó világába, miközben ő maga fáradhatatlanul űzi a szépséget. A Margaret Thatchert hatalomra juttató két választás szolgál keretül a regénynek, mely a változás és a tragédia rendkívüli éveit bontja ki.
Scolar Kiadó


Erlend Loe: Doppler
Scolar Kiadó

Nem bírom az embereket.
Nem bírom, amit csinálnak.
Nem bírom, amit mondanak.
Nem bírom azt, amilyenek.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.